Sample text

"Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni"

"
Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

"Książka - to mistrz, co darmo nauki udziela, kto ją lubi - doradcę ma i przyjaciela, który z nim smutki dzieli, pomaga radości, chwilę nudów odpędza, osładza cierpkości."

"Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał się ze starym przyjacielem."

poniedziałek, 27 lutego 2012

"Serce w chmurach" - Jennifer E. Smith

Tytuł: "Serce w chmurach"
Autor: Jennifer E. Smith
Powieść bez kontynuacji
Wydawnictwo: Bukowy Las
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 222
Cena: 31.90 zł







Statystyczne prawdopodobieństwo miłości od pierwszego wejrzenia

Co myślisz o miłości od pierwszego wejrzenia? Istnieje czy nie? Kompletna bzdura, wymysł jakiegoś szaleńca? A może coś najpiękniejszego, co może się przydarzyć?

Akcja Serca w chmurach rozgrywa się w ciągu dwudziestu czterech godzin, wydaję mi się, że to rzadko spotykany zabieg. Cóż może wydarzyć się w tak krótkim czasie? Wszystko!
Hadley spóźniła się na samolot o zaledwie cztery minuty. Któż zwracałby uwagę na tak krótki czas? Przecież to zaledwie dwieście czterdzieści sekund, tyle co nic. A jednak dziewczyna przez właśnie tak niewielkie spóźnienie nie leci swoim samolotem i jest zmuszona czekać na następny, co grozi spóźnieniem na ślub ojca. Nic dziwnego, że Hadley nie jest w dobrym humorze. Gdy zła siedzi w poczekalni, spotyka chłopaka, Olivera, który proponuje jej pomoc przy bagażu. I tak zaczyna się ich historia, pełna przypadków i łutów szczęścia. Historia nie miałaby miejsca, gdyby nie cztery minuty. Tak krótki czas potrafi zmienić życie człowieka, zrozumiałam to po lekturze Serca w chmurach.

Jeśli powiem Wam, że w tej książce był piękny wątek miłosny i chłopak, który sprawiał, że serce biło mi szybciej, to czy zachęcę Was do lektury? Wątpię. Przecież teraz na rynku pełno jest takich historii miłosnych z niesamowitymi przystojniakami, dlaczego ta ma być wyjątkowa? Bo Oliver to nie wampir, potrafiący rzucać urok, to nie umięśniony wilkołak, ani nie rycerz, który walczy dla dobra całego świata. To zwykły chłopak, żyjący w zwykłej społeczności, robiący zwykłe rzeczy, ale w głębi siebie niezwykły. I właśnie jego zwyczajność podobała mi się niezmiernie i mimo niej zawrócił mi w głowie.

Wiedziałaś, że ludzie, którzy spotykają się przynajmniej trzy razy w ciągu dwudziestu czterech godzin, mają o dziewięćdziesiąt osiem procent większe szanse na ponowne spotkanie?”*

Powieść Jennifer E. Smith pokazuje, że przypadki wpływają i kształtują nasze życie, że wszystko zawsze może potoczyć się inaczej, niż się spodziewaliśmy, niż powinno. A los potrafi płatać wielkie figle, kto wie, czy specjalnie, czy nie, no bo kto go zrozumie? Miłość może czekać tuż za rogiem, nigdy nie wiadomo, czy to właśnie teraz, wychodząc z domu, nie natkniesz się na tego jedynego/jedyną. Co czeka Cię za cztery minuty? Nie da się tego przewidzieć.

Ta książka należy do takich, do których się często wraca i czyta się je na nowo z taką samą radością. Całą sobą polecam tę przepiękną powieść! Zanurzenie się w niej, to olbrzymia przyjemność, nie pozbawiajcie się jej. Przez Serce w chmurach się frunie, od początku do końca unosimy się w lekkim powietrzu, które stworzyła Jennifer E. Smith.

Ocena: 10/10

Za możliwość przeżycia przygody w chmurach dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las. 

 

Trailer:


Autorka:
Jennifer E. Smith dorastała w okolicach Chicago, ukończyła studia creative writing na uniwersytecie St. Andrews w Szkocji, obecnie pracuje jako redaktor w Nowym Jorku i pisze kolejną książkę. Serce w chmurach jest jej trzecią powieścią i jak dotychczas największym sukcesem. Prawa do jej wydania kupiło już ponad dwadzieścia krajów. **

*cytat z książki
**informacje ze strony Bukowego Lasu




_______________________________________________________________________________________________
Przypominam Wam o konkursie, który trwa do 2 marca, do wygrania Intruz:



17 komentarzy:

  1. Już gdzieś czytałam o tej książce i jak trafi w moje ręce, z chęcią przeczytam:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że będę mogła ją wkrótce przeczytać. Cieszy mnie wysoka ocena, ale widziałam, że jest dość cienka.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. I kolejna pozytywna opinia o tej książce. Chyba nie mogę sobie odpuścić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ogromną ochotę na tą książkę. Twoja recenzja i ocena jeszcze bardziej utwierdzają mnie w przekonaniu, że po książkę naprawdę warto sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak już gdzieś wspomniałam, mój kręgosłup źle wspomina tę książkę, w przeciwieństwie do umysłu. Przecztytałam kilka rozdziałów skulona na sofie w Empiku, muszę ją kupić, ale fundusze na książki mam ograniczone. D: A tak mi się podobała, i jeszcze ten cudny trailer!

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie przeczytałabym tą książkę, więc kto wie :]
    www.ksiazki-blair.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O książce wcześniej nie słyszałam, jednak bardzo chętnie ją przeczytam. Widać, że jest bardzo nietypowa i oryginalna, a tego ostatnio, niestety brak w książkach...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale chyba powinnam się nią bardziej zainteresować, bo tematyka wydaje się bardzo ciekawa. Sama lubię zastanawiać się, czy przypadki istnieją, czy jednak nie. Czy jesteśmy sobie przeznaczeni, czy to tylko bzdury ;) Z chęcią po nią sięgnę ;)

    PS. Śliczne tło cytowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach, wspaniale, że książka Ci się spodobała :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka znajduje się na liście zrobić wszystko by ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Okładka bardzo mi się spodobała, ale fabuła to już mniej. Raczej nie przeczytam, mimo twojej świetnej i zachęcającej recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie też kładka się podoba, ale nie wiem, czy książka trafia w moje gusta czytelnicze...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta książka naprawdę musi być obłędna :D

    OdpowiedzUsuń
  14. brzmi ciekawie, może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie bym ją przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Intrygująca ksiązka, tylko że mi nie przypadają do gustu takie, w których akcja toczy się w krótkim czasie. Ale a i tak mam ją na oku ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Chociaż fanką takich historyjek nie jestem to do tej mnie przekonałaś!
    PS. sługo mnie tu chyba nie było bo widzę inną, ładniutką szatę graficzną :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...