Sample text

"Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni"

"
Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

"Książka - to mistrz, co darmo nauki udziela, kto ją lubi - doradcę ma i przyjaciela, który z nim smutki dzieli, pomaga radości, chwilę nudów odpędza, osładza cierpkości."

"Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał się ze starym przyjacielem."

wtorek, 13 sierpnia 2013

"O krok za daleko" - Abbi Glines

  • Wydawnictwo Pascal
  • Rok wydania: 2013
  • Ilość stron: 301
  • Za daleko #1








  • Skoczyć z urwiska

    Jak daleko można się posunąć zanim przekroczy się granicę? Co ją w ogóle wyznacza? Jak długo można stać na krawędzi zanim się skoczy? Upadek z urwiska może być katastrofalny w skutkach. Czy warto zaryzykować dla tej chwili lekkości podczas spadania? Dla wrażenia, że umie się latać? Wszystko ma swoje granice. Pytanie tylko czy warto posunąć się o krok za daleko...

    Blaire to dziewiętnastoletnia kobieta, która była zmuszona dorosnąć zbyt szybko. Gdy miała czternaście lat, zginęła jej siostra bliźniaczka, druga połówka. Niedługo potem ojciec zostawił bohaterkę oraz jej matkę i założył nową rodzinę. Gdy Blaire była w liceum i powinna cieszyć się życiem, chłopakami, jej matka zachorowała na raka. Po trzech latach walki o życie umarła i zostawia dziewczynę samą z rachunkami za leczenie. Żeby spłacić długi Blaire sprzedaje dom i najcenniejsze rzeczy. Nie pozostaje jej nic innego jak poprosić ojca o pomoc. Czy tym razem jej nie zawiedzie? Czy nadrobi krzywdy wyrządzone w przeszłości i lata milczenia?
    Blaire przyjdzie się zmierzyć z całkiem nowym życiem. Otoczona przez bogatych, rozkapryszonych ludzi będzie zdana na siebie. Na jej drodze stanie Rush – syn nowej żony jej ojca. To niesamowicie przystojny, pewny siebie bogacz, który z całą pewnością nie nadaje się na chłopaka. Blaire nic nie poradzi na to, że darzy go uczuciami mimo iż wie, że ich związek nie ma szans. Ile kroków zrobi zanim posunie się o ten jeden za daleko?

    To lekka, czasem zabawna historia o dwójce ludzi z różnych światów, którzy borykają się z problemami, mają swoje tajemnice i boją się zaufać i zacząć polegać na drugiej osobie.

    Dzięki przyjemnemu językowi powieść czyta się szybko i z niechęcią odrywa się od niej przed poznaniem zakończenia. Idealna lektura na długie wieczory z czymś smacznym do picia pod ręką. Połknęłam tę książkę, zanim się obejrzałam, te trzysta stron rozpłynęło się, a ja już dotarłam do końca.

    Podobało mi się, że w tej powieści nie ma postaci tylko czarnych i białych. Wiele bohaterów mnie zaskakiwało. Ci, których na początku skreśliłam, potrafili zrobić coś zaskakująco pozytywnego. I na odwrót. Dzięki temu nie dało się przewidzieć, co zaraz się stanie, ani kto, co zrobi.

    Rush i Blaire to ciekawa dwójka głównych bohaterów. Ona po licznych tragediach nadal stara się żyć najlepiej jak umie, nie rezygnuje ze szczęścia. On typowy zamknięty w sobie playboy poznaje dziewczynę inną od wszystkich. Generalnie polubiłam oboje, jednak czasem nie potrafiłam zrozumieć ich zachować i nie zawsze czułam tę chemię między nimi.

    Spędziłam bardzo przyjemny czas z tą książką. Chętnie zapoznam się z innymi powieściami tej autorki, o ile ukażą się w naszym języku. Uważam, że to idealna lektura dla kobiet poszukujących lekkich, wciągających historyjek o miłosnych perypetiach tak różnych od siebie ludzi.
    Gorąco zachęcam do sięgnięcia po O krok za daleko :)

    Ocena: 8.5/10

    Serdecznie dziękuję Wydawnictwu Pascal za możliwość poznania historii Blaire i Rusha.

    Seria Too far:
    1. O krok za daleko
    2. Never too far
    3. Forever too far

    6 komentarzy:

    1. Chciałam ją początkowo przeczytać, lecz zrezygnowałam. Może jednak się kiedyś skuszę.

      OdpowiedzUsuń
    2. Rzadko poszukuję takich lekkich historyjek :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Mam ochotę na tę książkę, a okładka jeszcze bardziej mnie do tego zachęca. :)

      OdpowiedzUsuń
    4. pierwsze akapity Twojej recenzji mnie nie zachęciły, nie dlatego że nie podobało mi się to co piszesz, ale raczej to o czym piszesz - takie książki mnie nie interesują, jednak trzy ostatnie akapity wzbudziły moje zainteresowanie i sprawiły, że zmieniłam zdanie o chęci przeczytania tej książki :):)
      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    5. Lubię tego typu książki! Chętnie się za nią rozejrzę :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Oj będę musiała poszukać :)

      OdpowiedzUsuń

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...