Sample text

"Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni"

"
Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

"Książka - to mistrz, co darmo nauki udziela, kto ją lubi - doradcę ma i przyjaciela, który z nim smutki dzieli, pomaga radości, chwilę nudów odpędza, osładza cierpkości."

"Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał się ze starym przyjacielem."

czwartek, 7 marca 2013

"Tylko ciebie chcę" - Federico Moccia

  • Wydawnictwo Muza
  • Trzy metry nad niebem #2
  • Rok wydania: 2012
  • Ilość stron: 477
  • Cena: 34.99 zł








  • Ale co tu jest proste? Nic, co się liczy...”*

    Na początku nie mogłam się doczekać, gdy zabiorę się za drugi tom przygód Stepa. Ale gdy już go zaczęłam, jakoś nie szło mi czytanie. I to nie dlatego, że książka była zła, gorsza od poprzedniej. Tylko nie mogłam pogodzić się z zakończeniem Trzech metrów nad niebem ani kierunkiem, jaki obrała ta historia. Ochłonięcie i podejście do tej powieści zajęło mi kilka miesięcy. Jednak wreszcie udało mi się dowiedzieć, jak potoczyły się losy boskiego Stepa. Już przestałam mieć pretensje do autora o to, jak zakończyła się część pierwsza, teraz uważam, że to było naprawdę dobre rozwiązanie :)

    Akcja nadal dzieje się w słonecznych Włoszech. Klimat tych powieści wciąż mnie zachwyca. Bohaterowie zajadają się śródziemnomorskimi smakołykami, chodzą od jednej knajpki do drugiej, spacerują po wąskich uliczkach. Magia tego kraju aż przebija z kart książek i nadaje powieści niezwykłej otoczki.

    Step powraca po dwóch latach do Rzymu. W Nowym Jorku próbował uporać się ze swoimi uczuciami, bólem i ze wspomnieniami. W swoim rodzinnym mieście ponownie spotyka się z rodziną, przyjaciółmi, ukochanym motorem. Okazuje się, że jest pewnego rodzaju legendą. Nie dość, że niepokonany mistrz bójek, to i romantyczny twórca napisu: Ty i ja... Trzy metry nad niebem.
    Chłopak, żeby jakoś uporządkować swoje życie, zaczyna pracę w telewizji. I ni stąd ni zowąd na jego drodze staje dziewczyna. Dzika Gin. Nieokiełznana, szalona, piękna, spragniona wrażeń. Step nie może się oprzeć. Ich relacja pełna kłótni, pocałunków, sprzeczek, romantycznych chwil i dokuczania szybko rozwija się i przeinacza w coś pięknego. Ale czy chłopak jest gotowy zapomnieć o przeszłości, o Babi?

    Step bardzo się zmienił od poprzedniej części. Stał się doroślejszy, rozsądniejszy, ale na szczęście nigdy całkowicie nie przestał w głębi duszy być rozrabiaką. Moja sympatia do tego bohatera tylko wzrosła. Potrafi być czuły i kochany, ale także stanowczy i brutalny, gdy wymaga tego sytuacja. Jeśli już kogoś pokocha, to naprawdę porządnie, pięknie i na długo.
    Obawiałam się tego, jaka będzie Gin, jakoś nie potrafiłam wyobrazić sobie Stepa z kimś innym niż Babi. Niepotrzebnie! Okazała się ona energiczną i ciekawą postacią. Żywiołowa, kwestionująca wszystko i szukająca wyzwań zachwyciła mnie. Ze Stepem stanowili cudowną parę. Ich przekomarzania i dokuczanie niezmiernie mnie bawiło. Poznawanie ich wspólnej historii było czystą przyjemnością.

    Bardzo się cieszę, że ostatecznie się przełamałam i poznałam dalsze losy Stepa. Książka nie przebiła pierwszej części, ale również bardzo mi się podobała. Zapewne wrócę do niej nieraz. A teraz nie pozostaje mi nic innego, jak polecić książki Federico Mocci wszystkim romantycznym duszom szukających powieści z niepowtarzalnym klimatem i jedynymi w swoim rodzaju bohaterami. Miłośnicy pięknych historii o uczuciach na pewno będą zachwyceni tak jak ja :).

    Ocena: 9/10

    Serdecznie dziękuję Wydawnictwu Muza za możliwość ponownego odwiedzenia Stepa we Włoszech.



    Warto zapoznać się również z częścią pierwszą – Trzy metry nad niebemtutaj moja recenzja.


    *cytat z książki, str 312

    7 komentarzy:

    1. Mam wielką ochotę na ten tytuł, ale najpierw muszę przeczytać "Trzy metry nad niebem" ;) Film mnie tak zachwycił, że książek na pewno sobie nie odpuszczę ;)

      OdpowiedzUsuń
    2. Ciekawe, kilka gdozin temu czytałam recenzję tej części która jest o Stepie i Babi. Może kiedyś skuszę się na lekturę... Już raz miałam ksiażki tego autora w planach zakupowych i mi przeszło... Zobaczymy, może kiedyś się trafi na jakiejś przecenie? Pozytywne recenzje zachęcają :D

      OdpowiedzUsuń
    3. Z chęcią się na nią skuszę.

      OdpowiedzUsuń
    4. Tym razem nie moja tematyka, ale polecę ją koleżance :-)

      OdpowiedzUsuń
    5. Oglądałam "Trzy metry nad niebem" i mam ochotę na drugą część. Natomiast książek jeszcze nie czytałam, ale planuję. :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Oglądałam film i byłam zachwycona! Książkę muszę przeczytać w takim razie:)

      OdpowiedzUsuń
    7. Wiele osób bardzo pozytywnie wypowiada się o książkach tego autora, jak znajdę kiedyś cośw bibliotecę to się skuszę :)

      OdpowiedzUsuń

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...