Sample text

"Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni"

"
Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

"Książka - to mistrz, co darmo nauki udziela, kto ją lubi - doradcę ma i przyjaciela, który z nim smutki dzieli, pomaga radości, chwilę nudów odpędza, osładza cierpkości."

"Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał się ze starym przyjacielem."

wtorek, 14 sierpnia 2012

"W sieci" - Gemma Malley

Wydawnictwo Wilga
Deklaracja #2
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 360
Cena: 34.99 zł









OCZAROWANI PRZEZ ŻYCIE WIECZNE

Otoczeni przez wrogie społeczeństwo, uważające ich za nic nie wartych, marnujących zasoby Natury, złodziei, muszą walczyć o wszystko.
Taki los przyszło wieść Annie i Peterowi po opuszczeniu murów zakładu dla Nadmiarów. Czy pochylą głowy i poddadzą się Władzy? A może zaczną walczyć o lepszą przyszłość i o miejsce dla nowego pokolenia? Jaką rolę odegra ta dwójka młodych bohaterów w antyutopijnym świecie zdominowanym przez Deklarację?

Peter, pracujący dla Podziemia, zostaje wysłany na specjalną misję, która może sprawić, że jego świat zatrzęsie się w posadach. Czy chłopak jest gotowy na skok w aż tak głęboką wodę? Podejmuje się on pracy u swojego znienawidzonego dziadka w fabryce Długowieczności. To, czego się tam dowiaduje wydaje się kuszącą możliwością i odrażającym przekleństwem. W jaki sposób produkowane są tabletki sprawiające, że ludzie mogą żyć wiecznie? Jak wielką trzeba ponieść ofiarę, by inni mogli uciec od śmierci? Peter uwikłany w sieć niedomówień i niewiedzy musi poznać prawdę. Ale do czego to doprowadzi? Jak wiele chłopak da radę udźwignąć?

Jednym z największych plusów (oprócz zmuszającego do myślenia tematu i niesamowitych bohaterów) jest pędząca akcja. W drugiej połowie książki nie ma czasu na głębszy oddech, zrobienie przerwy na zjedzenie obiadu czy pójście spać. Z przerażeniem śledzi się do czego zmierzają te wszystkie straszne wydarzenia. Napięcie nie opuszcza czytelnika, sprawiając, że drży on cały z emocji. Nie mogłam się oderwać. Gdy tylko zaczęłam W sieci było już po mnie, zostałam uprowadzona przez pająka do jego zawiłej sieci i nie udało mi się odejść, dopóki nie rozplątałam jej całej.

W Deklaracji główną bohaterką była Anna, to przede wszystkim jej losy śledziliśmy z tak wielką uwagą. Teraz sytuacja się trochę zmieniła. Dziewczyna przez większość czasu siedzi w domu, opiekuje się ukochanym braciszkiem i wspiera Petera, który zostaje poddany ciężkim próbom i odgrywa jeszcze większą rolę niż w poprzedniej części. Do tego niespodziewanie pojawia się nowa, niezwykle interesują postać, czego w żadnym razie się nie spodziewałam. Któż to taki? Nie zdradzę, sami się przekonajcie. Trzeba też wspomnieć, że znani nam drugoplanowi bohaterowie z Deklaracji powrócą, by wycierpieć jeszcze więcej i sprawić, że czytelnikowi łezka zakręci się w oku. Plejada ciekawych postaci, którymi targają emocje, wewnętrzne konflikty to kolejna z mocnych stron tej wzruszającej serii.

Deklaracja, jedna z pierwszych i najlepszych antyutopii, jakie czytałam, wywarła na mnie przeogromne wrażenie i zmusiła do myślenia. Czy życie wieczne to coś naprawdę tak wspaniałego? Jakie konsekwencje czekają tych, którzy przechytrzą matkę Naturę? Lepiej nigdy nie spotkać się ze śmiercią niż żyć tak, jakby każda chwila miała być tą ostatnią? Długowieczność to trudne zagadnienie, nie da się jasno powiedzieć, czy to coś dobrego, czy złego. Właśnie z tym problemem borykają się bohaterowie W sieci. Ile można poświęcić dla wiecznego życia?

Polecam, polecam i jeszcze raz polecam Deklarację jak i jej kontynuację. Ta niesamowita seria trafi do szerokiego grona odbiorców. Mimo że skierowana do nastolatków z pewnością poruszy serca i tych starszych. Mroczna i piękna historia Anny i Petera zmusza do zadawania kluczowych pytań, zastanawiania się nad życiem i tym, co ono znaczy. Czy dasz przejąć kontrolę strachowi przed śmiercią czy może masz wystarczająco odwagi, by walczyć o to, za co warto umrzeć?

Ocena: 10/10

Serdecznie dziękuję Wydawnictwu Wilga za możliwość przeżycia tej jakże emocjonującej przygody z Peterem i Anną.



Trylogia Deklaracja:
  1. Deklaracja (RECENZJA)
  2. W sieci ←
  3. The Legacy

17 komentarzy:

  1. Pierwsza część bardzo mi się spodobała, jednak szkoda, że tyle trzeba było czekać na kontynuację. Ale na pewno po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam;) cykl bardzo mi się podobał, jednak "W sieci" odrobinkę mniej niż "Deklaracja". Już nie mogę doczekać trzeciej części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i mimo, że dość miło wspominam to nie postawiłabym tak wysokiej noty. Książka była dość przewidywalna, a bohaterowie dziwni.;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Do serii jakoś mnie nie ciągnie.
    Może kiedyś się skuszę i przeczytam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszą część muszę przeczytać koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze Deklaracji, ale widzę, że jest dużo pozytywnych opinii, więc chyba się w końcu zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam w planach całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam obie części i bardzo mi się podobały, aczkolwiek druga część jest według mnie trochę gorsza od pierwszej.

    OdpowiedzUsuń
  9. niestety cały czas przede mną "Deklaracja", zatem po tę książkę póki co nie sięgnę
    jednak całą serię chcę widzieć u mnie na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem strasznie ciekawa obu książek, ponieważ do tej pory nie miałam nawet okazji zapoznać się z pierwszym tomem trylogii. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka już od jakiegoś czasu leży na mojej półce ale jakoś nie miałam na nią na razie ochoty... a ty mi narobiłaś takiej, że teraz nie mogę się doczekać kiedy zacznę czytać! Przypomniałaś mi jak przeżywałam przygody razem z Prterem i Anną i jaką to było dla mnei przyjemnością :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam wiele o tej trylogii, ale nigdy nie spodziewałam się, że jest aż tak dobra! Muszę jeszcze jej poszukać...

    OdpowiedzUsuń
  13. No to muszę sięgnąć po pierwszą część.

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie chcę się teraz zapoznać z częścią 1 po Twojej recenzji. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. wysoko oceniasz, więc może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...