Sample text

"Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni"

"
Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

"Książka - to mistrz, co darmo nauki udziela, kto ją lubi - doradcę ma i przyjaciela, który z nim smutki dzieli, pomaga radości, chwilę nudów odpędza, osładza cierpkości."

"Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał się ze starym przyjacielem."

piątek, 5 sierpnia 2011

"Córki łamią zasady" - Joanna Philbin


Pieniądze nie są najważniejsze
Córki łamią zasady” to już druga część z cyklu napisanego przez Joannę Philbin. Nie miałam styczności z tomem pierwszym, ale nie jest to niezbędne do zrozumienia jej treści. Nie wiedziałam czego się do końca spodziewać. Oczekiwałam kolejnej powieści o bogatych nastolatkach i ich wymyślonych problemach. Ale nie to dostałam, a zatem co?

Bohaterka to Carina Jurgensen, dziewczyna chodząca do liceum i będąca córką jednego z najbogatszych ludzi na świecie. Nic więc dziwnego, że kupuje ubrania za wielkie sumy, ma dostęp do niewyobrażalnej ilości gotówki i żyje niczym księżniczka. Jednym z nielicznych jej problemów jest słaby kontakt z ojcem, który praktycznie jej nie zna i nie próbuje tego zmienić, a sama dziewczyna za nim nie przepada.
Pewnego dnia kierowana złością zamieszcza o nim niezbyt miłe informacje w internecie, które nie powinny ujrzeć światła dziennego. Ojciec na początku próbuje ją surowo ukarać, ale dziewczyna dzięki pomocy swoich przyjaciółek wychodzi cało z opresji. Jednak jej tata znajduje inny pomysł, by na zawsze zapamiętała, że ojcu nie wolno podpadać: odcina ją od forsy. Dziewczyna przyzwyczajona do wszelakich luksusów, musi radzić sobie z naprawdę niskim kieszonkowym. Do tego chłopak, który od dawna jej się podoba, wydaje się nią zainteresowany i proponuje wspólny wyjazd, tylko to kosztuje. Skąd ma wziąć tysiąc dolarów? Odpowiedź wydaje się prosta: potrzebuje pracy. Znajduje ją jako organizatorka Balu Zimowego A dostała ją tylko dlatego, że wszyscy uważają, że wykorzysta kontakty swojego ojca i na przyjęciu będzie grał najlepszy DJ, jedzenie będzie od najlepszego kucharza itd. Nikt oprócz jej dwóch najlepszych przyjaciółek, nie wie, jak stoi z kasą i że to wcale nie będzie bułka z masłem. Co w takiej sytuacji może zrobić Carina? Na pewno się nie podda, będzie improwizować. Podczas tych przygotowań naprawdę mocno się zmieni i dostrzeże, że żeby zrobić coś naprawdę fajnego, pieniądze wcale nie są niezbędne. Pozna nowych ludzi, w tym DJ Alexa i rozpocznie nowe życie.

Największą wadą tej powieści dla mnie było to, że w ogóle nie polubiłam głównej bohaterki, irytowały mnie jej wybory, decyzje, pragnienia, kłamstwa itd. itp. Nie mogłam się z nią utożsamiać, gdyż ja zachowywałabym się zupełnie inaczej na jej miejscu. Ale nie była na tyle okropna, bym przestała czytać, na końcu nawet zapałałam do niej lekką sympatią, gdyż zmieniła się nie do poznania. Alex, DJ, od razu sprawił, że go polubiłam. Takiego chłopaka to trzeba ze świecą szukać. Był zabawny, inteligenty, pogodny, przystojny, czyli taki jak trzeba. Bohaterka poznaje lub już zna innych, ciekawych ludzi, którzy odgrywają mniejszą lub większą rolę w całej historii.

Nie otrzymałam zwykłej „młodzieżówki” o bogatych i rozpieszczonych nastolatkach. Co to, to nie. Zamiast tego przeczytałam mądrą, dobrze napisaną i pokazującą ciekawe prawdy życiowe książkę, która przypadnie do gustu nie tylko takim bardzo młodym czytelniczkom, tym starszym też. Powieść ukazuje, że warto być sobą, szanować innych, a nie udawać kogoś, kim się nie jest. Warto mówić prawdę i nie ulegać wpływom. To przyjemna lektura na każdą okazję. Ja świetnie się bawiłam podczas zwariowanych przygód Cariny.

Ocena: 8,5/10

Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Bukowy Las, za co serdecznie dziękuję.



A tym, którzy wolą zacząć serię „Córki” od początku, prezentuję pierwszą część: 

Początek roku szkolnego. Lizzie Summers, dziewczyna o nietypowej urodzie, nigdy nie dziwiła się ani fotoreporterom, ani fanom padającym do stóp jej pięknej matce modelce, sama jednak unika rozgłosu. Wszystko się zmienia, gdy czternastolatka zostaje zauważona przez fotografkę mody, która jest przekonana, że to Lizzie powinna wyznaczać nowe kanony kobiecego piękna… Pierwsza powieść z cyklu o trzech przyjaciółkach - córce supermodelki, magnata medialnego i gwiazdy popu - które oprócz pochodzenia łączy długa i wierna przyjaźń.

9 komentarzy:

  1. Nie miałam jeszcze okazji czytać żadnej z części, ale zbierają one tak pozytywne opinie, że nie będę sobie długo odmawiać tej lektury ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się nad tą książką czy ją nie wziąć, ale w końcu stwierdziłam, że mi się nie spodoba, a widzę że jest fajna, więc będę musiała ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawie, mimo że nie przepadam za tego typu książkami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi ciekawie. Warto spróbować ; >

    OdpowiedzUsuń
  5. Coraz więcej pozytywnych opinii o tej serii:) Muszę rozejrzeć się za pierwszą częścią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytalam wiele pozytywnych recenzji tej ksiązki, więc chętnie po nią sięgnę :D

    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hm, właściwie nie miałam zamiaru sięgać po tą książkę, ale po tak wysokiej ocenie, grzechem byłoby nie poświęcić jej więcej uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tę książkę i muszę przyznać, że zgadzam się z opinią tutaj zamieszczoną, książkę czyta się przyjemnie, choć główna bohaterka wkurza jak żadna inna :)Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak uda mi się to zacznę od pierwszej części, bo nie chce zaczynać tej serii nie po kolei.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...