Sample text

"Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni"

"
Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

"Książka - to mistrz, co darmo nauki udziela, kto ją lubi - doradcę ma i przyjaciela, który z nim smutki dzieli, pomaga radości, chwilę nudów odpędza, osładza cierpkości."

"Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał się ze starym przyjacielem."

sobota, 31 grudnia 2011

Czytelnicze podsumowanie roku 2011

Hej!
Jak tam mijają Wam ferie świąteczne? Mam nadzieję, że odpoczęliście i przeczytaliście mnóstwo wspaniałych powieści :)
Tym razem nie będzie recenzji, ale czytelnicze podsumowanie roku 2011. Niestety, moje zapiski o przeczytanych książkach prowadziłam dopiero od marca, więc w owo podsumowanie nie będzie wliczony ani styczeń ani luty. Przez ostatnie dziesięć miesięcy przeczytałam 121 powieści, myślę, że w styczniu i lutym przeczytałam może z dwadzieścia książek, więc wychodzi, że przez cały rok połknęłam ok. 140 dzieł literackich. Nie recenzowałam każdej książki, bo po prostu w życiu bym się z tym nie wyrobiła :)

Książką roku 2011 zostaje:
Zapomniany ogród” Kate Morton – Nie miałam żadnego problemu z wybraniem. Genialna powieść, miała niesamowity klimat, genialną fabułę, świetnych bohaterów, było widać, że autorka włożyła w nią całe swoje serce. Moim zdaniem to arcydzieło i dziwię się, że książka jest tak mało popularna.

Postanowiłam wybrać najlepszą książkę każdego miesiąca i tak to wygląda:
Marzec - „Moje drzewko pomarańczowe”, jeszcze nigdy nie płakałam tak mocno, jak przy tej książce.
Kwiecień - „Deklaracja” - ci, co czytali, wiedzą dlaczego. A ci, co nie, niech natychmiast to nadrobią :)
Maj -„Las zębów i rąk”, wierzcie lub nie, ale ta powieść w pewien sposób zmieniła moje życie.
Czerwiec – i tutaj nie potrafię wybrać jednej, więc „Żelazny król” - za Asha i „Czerwień rubinu” bo to niesamowita książka z niesamowitymi bohaterami.
Lipiec - „Błękit szafiru”, za Gideona, za to, że tak wciąga i w ogóle za wszystko.
Sierpień - „Dobrani”, bo ta książka ma to coś, nie potrafię powiedzieć, dlaczego tak mi się podobała :)
We wrześniu nie przeczytałam nic szczególnie wyjątkowego.
Październik - „The Nine Lives of Chloe King”, był taki serial, który mnie oczarował, więc sięgnęłam po książkę, trochę gorszą od adaptacji, ale podobała mi się.
Listopad – znowu nie potrafię wybrać jednej książki, więc „Niepokój”, bo pokochałam Cole'a, „Nevermore. Kruk”, bo autorka ma niewyobrażalną wyobraźnię i „Światła września”, bo to w końcu Carlos Ruiz Zafon.
Grudzień – „Lucas”, bo książka była dziwna i do końca nie wiem, co o niej myślę.

Inne bardzo dobre książki, o których należy wspomnieć:
„Płonący stos” i „Płonący stos 2”
„Śmiertelny sekret”
„Jasper Jones”
„Uprowadzona”
„Dziewczyny z Hex Hall”
„Porzuceni”
„Cień nocy”
„Krwawy fiolet”
„Akademia wampirów” - czwarta i piąta część
„W pół drogi do grobu”
„Cisza”
„Wampiraci” - powtórzyłam sobie całą serię i przeczytałam najnowszą (5) część.

Rozczarowania, ale mimo to dało się czytać i nie było źle:
„Piękne istoty”
„Córka burzy”
„Ukryte”
„Pożeracz snów”
„Lucian”
„Łaska utracona”
„Miasto upadłych aniołów”
„Przyrzeczni”

Książki, po których mam bardzo złe wspomnienia, czyli te najgorsze:
„Inne okręty”
„Pocałunki z piekła”
„Nienasyceni”
„Rodzina Wenclów. Wspólnik”
„Tunele”

Trochę się tego uzbierało :). Ale to wszystko, co napisałam, to tylko i wyłącznie moja subiektywna ocena i oczywiście nie wszyscy się ze mną zgodzą :P.

Życzę Wam sylwestra spędzonego we wspaniałym gronie przyjaciół. A w roku 2012 samych sukcesów w każdej dziedzinie i oczywiście wielu godzin spędzonych nad obłędną lekturą! 



5 komentarzy:

  1. Super podsumowanie, chociaż u mnie książką roku została powieść Celine Kiernan - Królestwo Cieni. Oby 2012 obfitował w same doskonałe lektury! Szczęśliwego Nowego Roku!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne podsumowanie. Życzę Ci, aby Nowy Rok obfitował w wiele ciekawych i niezapomnianych książek. Wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tunele najgorsze? Oj źle się z tobą dzieje dziewczyno. To świetna książka.
    Gratuluje świetnego zestawienia i życzę udanego (pod każdym nie tylko czytelniczym względem) 2012 roku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję i Szczęśliwego Nowego roku życzę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczęścia i spełnienia marzeń w nowym roku ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...