Sample text

"Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni"

"
Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

"Książka - to mistrz, co darmo nauki udziela, kto ją lubi - doradcę ma i przyjaciela, który z nim smutki dzieli, pomaga radości, chwilę nudów odpędza, osładza cierpkości."

"Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał się ze starym przyjacielem."

środa, 27 czerwca 2012

"Niewidzialna" - Sophie Jordan

Tytuł: "Niewidzialna""
Autor: Sophie Jordan
Wydawnictwo Bukowy Las
Cykl o Jacindzie #2
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 272
Cena: 31.90 zł







Teraz wiem na pewno, że wszystko jest możliwe*

Czy uwierzylibyście, że na naszej ziemi istnieje mała wioska, otoczona barierami, magiczną mgłą i strażnikami, w której bytują ludzie przemieniający się w smoki? Że od wieków żyją w ukryciu w swojej zamkniętej, samowystarczalnej społeczności? Gdyby ktoś opowiedział Wam taką historię uznalibyście ją za bajkę na dobranoc, mit, czy może kuszącą możliwość?

Po tym jak Jacinda ratując swojego ukochanego, ujawniła swoją prawdziwą naturę, wraz z rodziną musi ratować się ucieczką. A jedynym bezpiecznym wyjściem wydaje się powrót do stada. Jednak Jacinda nie może przestać myśleć o Willu, o tym, ile zapamiętał z ich ostatniego spotkania. Nie przestaje się zastanawiać, czy on ją odnajdzie, tak jak jej obiecał. A jeśli to zrobi, czy ona będzie gotowa porzucić swoje życie, rodzinę, by z nim odejść? W stadzie dziewczyna przestała czuć się jak w domu, inni traktują ją nieufnie, nawet z wrogością, na szczęście istnieje garstka ludzi, którzy nadal mają dobro Jacindy na uwadze. Należy do nich Cassian, syn alfy, który od dawna pragnie związać się z Jacindą. Czy teraz, gdy Willa nie ma, pisana jest im wspólna przyszłość? A może bez Willa nie ma dla dziewczyny już żadnej przyszłości, której warto wyczekiwać?

W pierwszej części bardzo lubiłam Jacindę, podziwiałam jej odwagę, siłę i wytrwałość, ale w Niewidzialnej większość moich ciepłych uczuć do tej bohaterki wyparowała. Jej postać sprawiła, że ta wspaniała książka nie wydała mi się tak dobra. Widzę, że powieść ta jest ładnie napisana, porusza ważne kwestie, ma żywych bohaterów i pokazuje, że każda decyzja ma swoje konsekwencje nie tylko dla nas, również dla otoczenia. Ale postać Jacindy czasem przeszkadzała mi tak bardzo, że nie potrafiłam dostrzec całego piękna tej książki. Dziewczyna wydała mi się niezwykle egoistyczną postacią i to w najbardziej negatywnym znaczeniu tego słowa. Trudno ubrać mi w słowa to, jak objawiał się jej egoizm i jak bardzo mi przeszkadzał. A poza tym Jacindzie trudno było mówić prawdę, przed każdym coś zatajała i tego również nie mogłam znieść.
Na szczęście inni bohaterowie bardziej przypadli mi do gustu i dzięki nim czytanie było większą przyjemnością. Siostra Jacindy, Tamra, jest cudowna, Cassian – troskliwy i moim zdaniem idealnie nadaje się na chłopaka głównej bohaterki, Will też miał coś w sobie.

Mimo negatywnych uczuć do bohaterki, nie mogę się doczekać trzeciej i ostatniej części i z całą pewnością sięgnę po nią, gdy tylko będzie dostępna na polskim rynku. Frapuje mnie, jak potoczą się losy bohaterów. Co stanie się z Cassianem? Czy Jacinda przestanie tylko myśleć o sobie? I jestem niezwykle ciekawa, co stanie się z Tamrą, bardzo zmieniła się od pierwszej części, co wyszło jej zdecydowanie na dobre.

Powieść pożarłam w jeden dzień, a to o czymś świadczy, prawda? Decyzje, które przyjdzie podjąć bohaterom nie są łatwe i pokazują, że życie to nie jedna kolorowa bajka i to bardzo mi się podobało. Czytałam z zapartym tchem, w pewnym momencie nawet serce zaczęło mi szybciej bić z przerażenia, co może spotkać bohaterów, a to nie zdarza mi się często. Polecam tę powieść czytelnikom szukającym powieści, które porwą ich w fantastyczny świat, wywołają i smutek i radość, ukażą parę prawd życiowych i na długo zapadną w pamięć. Jestem oczarowana światem wykreowanym przez Sophie Jordan.

Ocena: 9/10

Serdecznie dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las za możliwość szybowania w przestworzach z dragonami. 



Seria o Jacindzie:
  1. Ognista RECENZJA
  2. Niewidzialna
  3. Hidden

* cytat z książki, str. 272

14 komentarzy:

  1. Jeszcze ciągle poluję na Ognistą ;) więc jak tylko dorwę się w końcu do pierwszej części to i tą przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. sięgnę, tylko wpierw poproszę tom 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie się zastanawiam dlaczego do tej pory nie sięgnęłam po pierwszą część, muszę szybko to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie Twoja opinia zupełnie przekonała do tej książki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Poluję na tę serię od dłuższego czasu. Muszę się z nią w końcu zapoznać. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę poszukam. Chętnie przeczytam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie muszę ją mieć i muszę ją przecyztać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach, więc na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejciu, a ja biedna jeszcze jedynki poszukuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam, czytałam i zgadzam się co do Jacindy. Pod koniec moja irytacja, przeważyła sympatię do niej. :>

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ BL robi piękne okładki! Mam w domu pierwszą część i nie mogę się doczekać, kiedy ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się ta książka spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chcę, chcę i jeszcze raz chcę! Zwłaszcza, że nadal jestem pod urokiem Ognistej ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chcę się zabrać za obie części, ale zawsze coś mnie odciąga...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...